اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دورانی که اسلام در سراسر گیتی حاکم می شود

الله

دورانی که اسلام در سراسر گیتی حاکم می شود

دوران پس از ظهور حضرت مهدی(عج)، بدون شک والاترین، شکوفاترین و ارجمندترین فصل تاریخ انسانیت است. دورانی که وعده های خداوند در خلافت مومنان، امامت مستضعفان و وراثت صالحان عملی می شود و جهان با قدرت الهی آخرین پرچمدار عدالت و توحید، صحنه شکوهمندترین جلوه های عبادت پروردگار می شود.
در احادیث مختلف گوشه هایی از عظمت آن دوران به تصویر کشیده شده است:
حاکمیت اسلام در سراسر هستی
امام باقر(ع) در تفسیر این آیه از قرآن کریم: "وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لاَ تَکُونَ فِتْنَةٌ"(1) ؛ با آنان جنگید تا زمانی که فتنه نماند و دین تماما برای خدا باشد.
چنین می فرماید: "تاویل این آیه هنوز نیامده است، پس زمانی ک تاویل آن فرا رسد، آن قدر از مشرکین کشته می شوند تا بقیه، خدای عزوجل را به آیین توحید پرستش نمایند و هیچ آثاری از شرک باقی نماند و این امر در قیام قائم ما تحقق خواهد یافت.
امام صادق (ع) نیز فرمود: اذا قام القائم یبقی ارض الا نودی فیها شهادة ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله(2)، زمانی که حضرت قائم (عج) قیام کند، هیچ سرزمینی نمی ماند مگر اینکه ندای شهادتین-لا اله الا الله و محمدرسول الله- در آن طنین اندازد.
اقامه کامل حدود الهی
امام کاظم(ع) در تفسیر آیه شریفه "یُحْیِی الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا"(3)با اشاره به قیام امام مهدی(عج) فرمود: "مراد این نیست که خداوند زمین را با باران زنده می کند، بلکه خداوند مردانی را برمی انیگزد که زمین را با احیای عدالت و اقامه حدود الهی زنده می سازند"(4)



پی نوشت ها:
1.سوره انفال، آیه 39
2.بحارالانوار، ج52، ص340، به نقل از تفسیر عیاشی
3.سوره حدید، آیه 17
4.مکیال المکارم، ج1، ص81


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه