اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

ویژه نامه 28 و 30 صفر

الله

ویژه نامه 28 و 30 صفر

http://bi-neshan.ir/filehaaa/2013/12/3-Masoum-2.jpg

پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم: پیامبراکرم صلی الله علیه و آله وسلم خاتم الانبیا حضرت محمد بن عبدالله در سال ۵۷۱ م که مصادف با روز جمعه هفده ربیع الاول بود، در مکه چشم به جهان گشود و در چهل سالگی از طرف خداوند متعال به پیامبری برگزیده شد. حدود سیزده سال در مکه به صورت پنهان و نیمه پنهان به تبلیغ دین اسلام پرداخت. سپس در نتیجه فشارهای روزافزون کفار و مشرکان به مدینه هجرت کرد. پس از ده سال تبلیغ و تبیین احکام نورانی اسلام و تشکیل نخستین حکومت اسلامی در سن ۶۳ سالگی در روز دوشنبه ۲۸ صفر سال یازدهم هجری به ندای حق لبیک گفت و چشم از جهان فانی فرو بست.

امام حسن (ع) ...


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
فقط به خاطر تو ...

دختر مهدوی/داشتم سجاده آماده می‌کردم برای نماز، همین که چادر مشکی‌ام را از سر برداشتم تا چادر نماز سر کنم، گفت: این همه خودت را بقچه پیچ می‌کنی که چی؟ برگشتم به سمت صدا، دختری را دیدم که در گوشه‌ی نمازخانه نشسته بود. پرسیدم: با منی؟ گفت: بله! با تو ام و امثال تو که گیر کرده‌اید توی افکار عهد عتیق! اذیت نمی‌شوی با این پارچه‌ی دراز دور و برت؟ خسته نمی‌شوی از رنگ همیشه سیاهش؟

فقط به خاطر تو


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
فرا رسیدن ماه رمضان مبارک ...

فرا رسیدن این ماه بزرگ را  به دانشگاهیان و مومنان عزیز تبریک و تهنیت

عرض می نماییم.

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
پشت پرده فتنه عراق

 

تحولات دو هفته‌ی گذشته‌ی عراق و هجوم نیروهای موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» به شهرهای شمالی و مرکزی این کشور، عراق را وارد مرحله‌ی جدید امنیتی نمود. این حمله در حالی صورت گرفت که کمتر از یک‌ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق با مشارکت گسترده‌ی مردم گذشته بود. رهبر انقلاب در دیدار خود با رئیس و مسئولان قوه‌ی قضائیه با اشاره به حوادث اخیر عراق فرمودند: «پشت پرده‌ی فتنه‌انگیزی و آتش‌افروزی در عراق، قدرت‌های غربی سلطه‌گر و در رأس آن‌ها رژیم آمریکا قرار دارند و جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت شدید با هر گونه دخالت آمریکا در مسائل داخلی عراق، معتقد است مردم و دولت و مرجعیت دینی این کشور توانائی پایان‌دادن به این آتش‌افروزی را دارند.» یادداشت زیر به قلم آقای حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه به موضوع بحران اخیر عراق و اهداف بحران‌آفرینان می‌پردازد.  


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
فاطمه(سلام الله علیها) الگوی بانوان منتظر
شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه (س) را تسلیت عرض می کنیم.

در جایی كه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حضرت فاطمه زهرا علیه السلام را به عنوان الگوی خویش مطرح می‌فرماید، تكلیف امثال ما در لزوم الگوگیری از آن وجود نورانی مشخص است.
از این رو ابتدا باید ملاحظه كرد این اولین و تنهاترین مدافع ولایت و امامت دارای چه منزلتی است و سیره‌ی عملی آن بزرگوار در مواجهه با حوادث روزگار و مسائل زندگی چه بوده است؛ تا بتوان از آن حضرت در زندگی فردی و اجتماعی خود الگو گرفت.


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
چشممان به دست دشمن نباشد ...... / فرهنگ از اقتصاد مهمتر است.

در یک جمله عرض کنم عزیزان من فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است، چرا؟ چون فرهنگ به معنای هوایی است که ما تنفس می‌کنیم، شما ناچار هوا را تنفس می‌کنید چه بخواهید و چه نخواهید، اگر تمیز باشد آثاری دارد و اگر تمیز نباشد آثاری دیگر؛ فرهنگ کشور مثل هواست اگر درست باشد آثاری دارد مثلا در مورد تولید داخلی که صحبت کردیم اگر بخواهیم مصرف تولیدات داخلی به معنای واقعی کلمه تحقق یابد باید فرهنگ تولید داخلی در ذهن مردم جا بیفتد.

چشممان به دست دشمن نباشد که کی تحریم را برمیدارد/ فرهنگ از اقتصاد مهمتر است.


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
پیامک مهدوی به مناسبت آغاز بهار

امسال روزهای آغازین سالمان را مزین کنیم به یاد امام عصرمان(عج)، تعدادی پیامک مهدوی نوروزی برای ارسال به دوستان و نزدیکان و آشنایان برایتان گلچین کرده ایم.امید که بپسندید ، بهره ببرید و دعایمان کنید.

امسال بهار بی تو آغاز نشد / امسال گذشت و باز اعجاز نشد / کِیْ سین سلام بر لبت می شکفد / عید آمد و سفره دلم باز نشد.

 

سال نو مبارک

کانون مهدویت مرکز آموزش عالی شهید باکری


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
نشریه طلایه داران ظهور

صاحب امتیاز : کانون مهدویت مرکز آموزش عالی شهید باکری

با عرض سلام از محبت ها و الطاف همه همراهان ماه نامه طلایه داران ظهور سپاس گذاریم .

همچنین در انتظار ارزیابی ها ، نظرات و مطالب شما خوانندگان گرامی ، ماه نامه طلایه داران

ظهور هستیم تا گرمای محبت شما ، نشاطی روز افزون به کالبد صفحات نشریه ای که متعلق

به خود شماست ، بدمد

 

با سپاس فراوان

 

دریافت فایل pdf ماه نامه طلایه داران ظهور

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
توسل به حضرت فاطمه -سلام‌الله علیها-

شهید برونسی: شب عملیات، آرام و بی صدا داشتیم می‌رفتیم طرف دشمن. سر راه، یکهو خوردیم به یک میدان مین. خدایی شد که فهمیدیم میدان مین است، وگرنه ما گرم رفتن بودیم و هوای این‌طور چیزها را نداشتیم. بچه‌های اطلاعات عملیات، اصلاً ماتشان برده بود. آن‌ها موضوع را زودتر از من فهمیدند. وقتی به من گفتند، خودم هم ماتم برد.

توسل به حضرت فاطمه -سلام‌الله علیها-


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
نمرات برتر مسابقه کبوتران حرم

کانون مهدویت و قرآن و عترت

دانشجویان برای دیدن نمرات برتر مسابقه کبوتران حرم به ادامه مطلب مراجعه کنند.

 

 


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
اولین جشنواره ایده های برتر

اولین جشنواره ایده های برتر

در سه بخش

پژوهش : مقاله علمی ، اختراعات ، اکتشافات

ادبی : دل نوشته  ،نثر ادبی ،داستان کوتاه ، داستان بلند

هنری : عکس ، پوستر ، کاریکاتور ، کلیپ ، فیلم مستند

مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ماه 93

"دانشجویان مرکز آموزش عالی شهید باکری جهت کسب اطلاعات بیشتر  به ادامه مطلب مراجعه نمایید"


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
اعلام برندگان و جواب سوالات مسابقه پیامکی کانون مهدویت

برندگان این دوره از مسابقه پیامکی :

       
1- 907611007                  مهندسی معدن              

2- 902321021                  مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی

 

جواب سوالات در ادامه مطلب می باشد .


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
عرض تسلیت

با تاسف  و اندوه فراوان در گذشت خانم مرحومه پروین حقیری  را به خانواده محترم و دوستان گرامی اش تسلیت عرض می کنیم و همچنین از خداوند منانآرزوی مغفرت و آمرزش برای مرحومه و صبر جزیل برای دوستان و بستگان وی مسئلت می نماییم.

 

کانون مهدویت

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
چه عذری برای شما خواهد ماند؟

امام عصر (عج) خطاب به علي بن ابراهيم بن مهزيار در ضمن ديدار با وي فرمود: «اي اباالحسن! ما شب و روز در انتظار تو بوديم! چه چيزي باعث تأخير تو در تشرف به سوي ما شد؟» وی پاسخ داد: آقاي من! تاكنون كسي را نيافته‌ام كه مرا به نزد شما راهنمايي كند؛ امام فرمود:« كسي را نيافتي كه تو را (به نزد من) راهنمايي كند؟!... نه (اين چنين نيست)، ليكن شما اموالي فراوان انباشتيد و ضعفاي مؤمنين را به زحمت افكنديد و پيوند رحمي كه در ميان خود داشتيد، قطع كرديد، ديگر (و در اين صورت)، چه عذري براي شما خواهد ماند؟»دلائل الإمامة، ص

چه عذری برای شما خواهد ماند؟

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
نقش مردان در رعايت حجاب توسط زنان

بي حجابي زنان ،هم براي دنياي انسان ها و هم براي آخرت آنان خطرناك است . زن بي حجاب ، هم خود به سوي آتش روان است وهم ديگران را به سوي آتش دعوت مي كند. بنابراين ، برپدران وهمسران با ايمان لازم است فرزندان دختر وزنان خود را از بي حجابي بازدارند.

آيا به اين موضوع كه مردان چه نقشي درمحيط خانواده واجتماع درخصوص رعايت حجاب توسط زنان و دختران ( البته زنان ودختراني كه منتسب به آنها مي باشند ، مانند همسر وفرزندان دختر ) مي توانند داشته باشند ، انديشيد ه ايد ؟


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
مسابقه بزرگ کبوتران حرم

کانون مهدویت و قرآن و عترت آل یاسین برگزار می کند 

با موضوع : زندگی نامه امام رضا (ع)

دانشجویان جهت ثبت نام به کانون مهدویت و قرآن و عترت مراجعه نمایند .

هزینه ثبت نام و دریافت جزوه 2500 تومان می باشد.

ای محبوب ترین یاس ها کجایی ، کجایی

                                    به ای یار حلقه به گوش نظری بیفکن

 

دریافت فایل

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
نگاهی به دوران پس از ظهور

دوران پس از ظهور حضرت مهدى (عليه السلام)، بدونشك، والاترين، شكوفاترين وارجمندترين فصل تاريخ انسانيّت است. دورانى كه وعدههاى خداوند در خلافت مؤمنان و امامت مستضعفان وراثت صالحان عملی میگردد و جهان با قدرت الهى آخرين پرچمدار عدالت و توحيد، صحنه شكوهمندترين جلوههاى عبادت پروردگار می شود.

در احاديث مختلفه، گوشه هايى از عظمت آن دوران به تصوير كشيده شده است :

1- حاكميت اسلام در سراسر هست :

امام باقر (عليه السلام) در تفسير اين آيه از قرآن كريم: «و قاتلوهم حتى لاتكون فتنة و يكون الدّين للّه» می فرمايند:

«تأويل اين آيه هنوز نيامده است. پس زمانى كه تأويل آن فرا رسد، آنقدراز مشركين كشته می شوند تا بقيّه، خداى عزّوجلّ را به آيين توحيد پرستش نمايند و هيچ آثارى از شرك باقى نماند، و اين امر در قيام قائم ما، تحقق خواهد يافت».

امام صادق (عليه السلام) نيز فرمود: «اذا قام القائم لايبقى أرض اِلاّنودى فيها شهادة أن لا اِله اِلاّ اللّه و أنّ محمداً رسول اللّه».

زمانى كه حضرت قائم قيام كند، هيچ سرزمينى نمی ماند مگر اينكه ندای شهادتين ـ لا اِله اِلاّ اللّه و محمد رسول اللّه ـ در آن طنين اندازد.

 

 

 


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
دهه فجر مبارک

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
انتظار در مبارزه است! (مهدويت در انديشه شهید آويني)

انقلاب اسلامی فجری است که بامدادی در پی خواهد داشت، و از این پس تا آنگاه که شمس ولایت از افق حیثیت کلی وجود انسان سر زند و زمین و آسمان‌ها به غایت خلقت خویش واصل شوند، همة نظاماتی که بشر از چند قرن پیش در جست‌وجوی اوتوپیای (آرمان‌شهر) لذت و فراغت ـ که همان جاودانگی موعود شیطان است برای آدم فریب خورده ـ به مدد علم تکنولوژیک بنا کرده است یکی پس از دیگری فرو خواهد پاشید.

انتظار در مبارزه است! (مهدويت در انديشه شهید آويني)


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
راز غیبت ازدیدگاه امیرالمومنین(ع)

اگرچه در تمامی ادیان و مكاتب اعم از الهی و غیرالهی، در زمینه ظهور مصلح و منجی جهان كم و بیش مطالبی به چشم می‌خورد؛ ولی براساس دلیل‌های متقن و معیارهای درستی كه وجود دارد این حقیقت به اثبات رسیده است كه، كامل‌ترین و قابل اعتمادترین اطّلاعات در مورد شخصيّت و ابعاد گوناگون زندگی موعود جهانی نظیر: تولّد، غیبت، ظهور، حكومت و... در مجموعه روایات اهل بیت(ع) ارائه شده است. با توجّه به این حقیقت، در مقاله حاضر تلاش می‌شود مسئله غیبت منجّی عالم بشریت و علل و آثارش، با توجّه به مجموعه كلمات و رهنمودهای حضرت علی(ع) به اختصار مورد بررسی قرار گیرد.


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
مسجد مقدّس جمکران و شبهات ...

مسجد جمکران

پرسش : آیا اگر کسى چهل شب چهارشنبه به جمکران مشرّف شود به زیارت آقا نایل مى‏گردد؟
پاسخ : در مورد مسجد جمکران دلیل خاصّى نداریم که اگر کسى چهل شب چهارشنبه به مسجد جمکران برود به زیارت حضرت مهدى (ع) مشرّف میى‏شود. ولى این مطلب را می‏توان از راه دیگرى به اثبات رسانید، وآن اینکه: مطابق برخى از روایات عدد چهل اثرى تکوینى در بروز استعدادها وبه فعلیّت رسیدن آنها دارد. حال اگر کسى به نیّت تشرّف به محضر مبارک حضرت بقیة اللَّه الاعظم به این مکان مقدّس شرفیاب شود وجداً از خدا ملاقات را بخواهد. واز طرف دیگر خود را براى ملاقات با آن انسان کامل آماده کند وقابلیّت ملاقات را نیز با اعمال صالحه تحصیل نماید، امید است که به ملاقات آن حضرت شرفیاب گردد، همان گونه که افراد بسیارى به این نتیجه رسیده‏ اند.

ادامه پرسش ها ...


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
ارزش حجاب، نزد امام زمان (عج)

ارزش حجاب، نزد امام زمان (عج)

 مرحوم آیت‌الله سید علی مجتهد سیستانی پدربزرگ آیت‌الله العظمی حاج سید علی سیستانی – دامت برکاته – در مشهد مقدس برای آنکه به حضورامام زمان (عج) شرفیاب شود، ختم زیارت عاشورا را چهل جمعه هر هفته در مسجدی از مساجد شهر آغاز می‌کند.

 


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
46 اصل در مدیریت خانواده مهدوی(قسمت اول)

خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی نیازمند نظم و نظام، مدیریت و تدبیر و اعمال اصول و قوانینی خاصّ در جهت رشد و تعالی و پرورش انسان های تعالی خواه است. در یک خانواده مهدوی، مهمترین قوانین حاکم بر زندگی «خداگرائی» «ولی گرایی» و به دنبال آن «والا گرایی» (1) اخلاقی است. قانون «خدا گرائی» با تفکر توحیدی و زندگی توحیدی شکل می گیرد. در همین خصوص شهید مطهری (ره) در دو گفتار ارزشمند، دو مبحث «خدا در اندیشه ی انسان» و «خدا در زندگی انسان» را ارائه می دهند.

اصول مدیریت خانواده مهدوی در ادامه مطلب ...


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
ولادت پیامبر اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم)

ولادت پیامبر (ص) وامام جعفر صادق(ع) بر تمامی شیعیان جهان مبارک باد .

پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در شهر مکه، واقع در منطقه حجاز، در شبه جزیره عربستان متولد شدند. زمان ولادت ایشان مقارن با دوران جاهلیت بود.

ادامه زندگی نامه در ادامه مطلب ...


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
آغاز امامت امام زمان (عج) نهم ربیع الاول

آغاز امامت امام زمان (عج)را به تمام شیعیان جهان تبریک می گوییم.

به امید ظهور

کانون مهدویت  مرکز آموزش عالی شهید باکری

 

 

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
21 سخن زیبا از افراد مشهور
" محبت همه چیز را شکست می‌دهد و خود شکست نمیخورد  "   

 تولستوی
  
" ما ندرتاً دربارۀ آنچه که داریم فکر می‌کنیم ، درحالیکه پیوسته در اندیشۀ چیزهایی هستیم که نداریم "  
شوپنهاور 
  
" لحظه ها را گذراندیم که به خوشبختی برسیم؛ غافل از آنکه لحظه ها همان خوشبختی بودند "  
علی شریعتی


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
تغییر در سبک زندگی و مبانی ذهنی انسان با ظهور امام عصر(ع)

تغییر در سبک زندگی و مبانی ذهنی انسان با ظهور امام عصر(ع)

سبک زندگی با همان تقسیم بندی دوگانه زندگی که بر مبنای ولایت الهی و عبودیت است، عاقلانه، نورانی و عبودیت محور است و زندگی بر مبنای عبودیت شیطان و تفکر شیطانی که انسان خود را می پرستد و خود را بالاتر از موجودات و خدا می داند را شیطان پایه گذاری کرد. شیطان در سوره اعراف می گوید خدایا سبک زندگی را به این صورت قرار می دهم که انسان ها دیگر تو را عبادت نکنند بلکه مبنای آن پرستش خود و نفس و عملکردهای خودشان باشد و خدا در مقابل این سبک زندگی عبودیت محور را معرفی کرد و فرمود اینها بندگان من هستند که بر انها تسلطی نداری.


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]

از هجر تو طبیعت ما گریه می کند.         چشم تمام آینه ها گریه می کند.

چشم انتظار آمدنت شیر خواره‌ای است   گهواره‌ای به کرب و بلا گریه می کند.

پای سه ساله‌ای که پر تاول آمده است.    دارد به اشک و دعا گریه می کند.

در علقمه به خاطر تو مشک پاره ...        از هجر تو طبیعت ما گریه می کند.

چشم تمام آینه ها گریه می کند.           چشم انتظار آمدنت شیر خواره‌ای است

گهواره‌ای به کرب و بلا گریه می کند.    پای سه ساله‌ای که پر تاول آمده است.

دارد به اشک و دعا گریه می کند.          در علقمه به خاطر تو مشک پاره ای

 دارد کنار دست جدا گریه می کند          گودال سرخ روز عطش نعره می کشد

از روضه های خون خدا گریه می کند.

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
مسابقه پیامکی 2

مسابقه پیامکی

با عرض سلام خدمت حضرت ولی عصر (عج)، درود و سلام بر شما خوانندگان گرامی بدین وسیله به اطلاع کلیه دانشجویان می رسانیم دومین دوره مسابقات پیامکی کانون مهدویت برگزار می شود.

سوال مسابقه :

اولین کس یا کسانی که به هنگام ظهور با حضرت قائم بیعت می کند کیست؟

 

1) جبرئیل    2 ) حضرت عیسی       3 ) 313 یار ایشان       4 ) اصحاب عام ایشان

 

( منبع  : کتاب پیمان منتظران )

 

(مخصوص دانشجویان مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب)

جهت مشاهده سوال و شماره سامانه پیامکی به بورد کانون مهدویت  مراجعه فرمایید.

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
خدا به خاطر این سه گروه عذاب نمی فرستد ...

انسان به عنوان خلیفه الله وظیفه سنگینی بر دوش دارد و باید تلاش نماید تا با پرهیز از افتادن به دام شیطان مسیری را طی نماید که مرضی او باشد. برخی گناهان ما غضب الهی را به همراه دارد اما خداوند به لطف خدا و پاسداشت برخی از بندگان خود از عذاب زمینیان منصرف می شود. رسول اعظم صلی الله علیه و آله وسلم در روایتی به سه گروه اشاره می فرمایند که مانع نزول عذاب الهی می شوند. به درستی که خداوند عزو جل می فرماید: همانا من اراده می کنم که اهل زمین را گرفتار عذاب کنم و چون به (سه گروه نگاه می کنم منصرف می شوم ) .

  1. آبادکنندگان (مساجد و خانه هایم )
  2. شب زنده داران
  3. و آنان که در راه من با هم دوستی می کنند

عذاب را از اهل زمین بر می گردانم (بحار ج87ص 120)

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
قضیه چاه جمکران

قضیه چاه جمکران چیست و آیا خرافه است؟ در ابتدا باید گفت که این که امام زمان (عج) به طور مستقیم امر به کندن چنین چاهی و انداختن عریضه در آن توسط مردم کرده باشند، صحت ندارد. اما واقعیت مساله چیست؟ این در حقیقت یک عمل نمادین است که در آن انسان مانند آن چه را که با یک دوست انجام می دهد، با امام زمان (عج) خود انجام می‌دهد. همه ما می‌دانیم که علم خداوند بر همه چیز احاطه دارد و از همه چیز ما با خبر است. با این حال، چرا هنگامی که می‌خواهیم حاجت خود را بگیریم، آن را در درگاه الهی به زبان می‌آوریم؟! آیا این مساله جز این است که علاقمند به صحبت کردن با خدای خود هستیم، ولو این که او از حال ما آگاه است؟

 

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
جزوه پیوندهای عاشورا و مهدویت

مسابقه پیامکی

با عرض سلام خدمت حضرت ولی عصر (عج)، درود و سلام بر شما خوانندگان گرامی بدین وسیله شروع اولین دوره مسابقه پیامکی را اعلام می داریم .

(مخصوص دانشجویان مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب)

جهت مشاهده سوال به بورد کانون مهدویت  مراجعه فرمایید.

شرکت کنندگان گرامی می توانند فایل مسابقه را از لینک زیر دانلود کنند:دریافت فایل

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
داستان ازدواج ام البنین با امام علی(ع)

در می‌زنیم و پس از چند لحظه، در گشوده می‌شود. قامت رعنا و چهره معصوم و مهربان مادر همسرم، در چارچوب در ظاهر می‌شود با همان لبخند محجوب و آرامش‌بخش همیشگی.

راوی این داستان، «لبابه» همسر حضرت عباس(ع) است.

مهربان‌تر از مادر، محرم‌تر از خواهر، مقاوم‌تر از کوه، زیباتر از حور و روح‌نوازتر از نسیم صبح... این صفات نادره، تنها چند شاخه گل از گلستان وجود مادر همسرم، فاطمه ام‌‌البنین است. آن قدر مؤدب و محجوب و آرام است که جز به وقت ضرورت سخن نمی‌گوید و در عین هیمنه و شکوهمندی، چنان لطیف و نجیب است که بی‌ترس از ملامت و سرزنش، می‌توانی ساعت‌ها با او سخن بگویی و به تمام اشتباهات و خطاهایت اعتراف کنی.


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
زینب (س)

زینب الگوی فضایل


بهترین جلوه‎گاه برای شناخت شخصیت وجودی زینب (سلام الله علیها) همان سفر تاریخی کربلا و مطالعه واقعه عاشورا و به دنبال آن خواندن داستان اسارت آن بزرگوار و همراهان او و چگونگی برخورد با ستمگران زمان است که تاریخ جزییات آن را برای ما نقل کرده است ولی در بسیاری از موارد زندگی این بزرگوار کوتاهی کرده و در بیشترین دوران عمر پرثمر آن بانوی بزرگ اسلام در سکوت مانده است. به گوشه‎هایی از فضایل ایشان توجه کنید..


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
شهادت حضرت علی اکبر علیه السلام
 
 
علی اکبر علیه السلام مرکب به سوی میدان راند، یا بهتر بگوییم خورشید نبوت در افق میدان درخشید ناگاه آن لشگر ستمگر متجاوز جمال محمد صلی الله علیه و آله وسلم در جلال علی علیه السلام و عصمت فاطمه علیها السلام و شجاعت حسین علیه السلام را در برابر خود جلوه گر دید. معلوم نبود آنگاه که به گروه دشمن می تازد آیا علی اکبر علیه السلام است یا جدش امیرمومنان علیه السلام یا چنگال توانمند مرگ است که به جان آنان فرو می رود یا صاعقه ها از برق شمشیرش آنان را می سوزاند. گروهی از شجاعتش میخکوب و مدهوش، جمعی تکبیرگو و از جمعی فریاد تبارک الله بلند بود. به هر سو که می تاخت دشمن می گریخت هیچکس توان رویارویی با او را نداشت. گاه رجز می خواند و خود را معرفی می کرد گاه هدفش را می گفت و از دلاوریش سخن می گفت:

ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
ماه محرم از زبان امام رضا(ع)

محرم ماهی بود که اهل جاهلیت در زمان گذشته ظلم و قتال را در این ماه حرام می‌دانستند برای احترام آن! پس این امت حرمت این ماه را نشناختند، حرمت پیامبرخدا را ندانستند و در این ماه با ذریه پیامبر قتال کردند


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
این دلها ظرف هایند...(غیبت به روایت امیرالمومنین علیه السلام)

امیرمومنان علی(ع) نیز همچون دیگر امامان شیعه درباره حضرت مهدی(ع) و غیبت ایشان اخباری را نقل کرده اند. از میان اخباری که مرحوم شیخ صدوق در کتاب کمال الدین درباره حضرت مهدی(ع) نقل کرده است، 4 حدیث را در اینجا برای خوانندگان می آوریم. از میان این احادیث، یکی بیش از همه نظر را به خود جلب می کند و آن، مناظره علی(ع) با یهودی است که در آن فرد یهودی پس از پرسش هایی 7 گانه، اسلام می آورد. ابن حدیث به خوبی علم امام را نشان می دهد و اینکه وسعت علم او تا چه اندازه است.

این دلها ظرف هایند...(غیبت به روایت امیرالمومنین علیه السلام) + اینفوگرافی غدیرخم


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
سوره نور و سبک زندگی خانواده مهدوی

سوره نور، سوره ای است که مباحث آن عمدتاً پیرامون اخلاق و احکام خانواده و مقابله با ساختار شکنان خانواده می باشد. دقت در مفاهیم الفاظ این سوره، پرده از برخی از اسرار و زیبائی های ارتباط تنگاتنگ این سوره با مباحث خانواده و سپس ارتباط مباحث خانواده با موضوع مهدویت و سبک زندگی مهدوی بر می دارد.


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
آیا امام زمان (عج) وقت ظهور را می‌دانند؟

 

در زیارت وجود مبارک حضرت حجت(عج) می‌خوانیم: «السلام علیک یا حافظ اسرار رب‌ العالمین»؛ سلام بر تو ای نگاهبان اسرار پروردگار!
می‌توان نتیجه گرفت که ایشان از زمان خروج خود آگاهی دارند. چه بدون تردید «زمان ظهور» در شمار اسرار الهی است و آن حضرت نیز نگاهبان مجموعه این اسرار هستند. بدیهی است که نگهبان بودن فرع بر آگاه بودن است؛ بر همین علت می‌توان گفت که ایشان نسبت به تمامی اسرار الهی آگاهی دارند و از آن جمله بر زمان ظهور نیز اشراف دارند.


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
دعا و نیایش در روز عرفه چه فضیلتی دارد؟

روز عرفه روز دعا و نیایش است و اگر چه روزه آن روز مستحب است، لیکن اگر روزه گرفتن آن روز موجب ضعف شود، آن گونه که انسان نتواند دعاهای این روز را بخواند، خواندن دعا بر روزه گرفتن مقدم است. نقش نیایش در وصول به رحمت بیکران الهی، با بیان امام صادق(ع) که فرمود: «الدُّعاء کهف الإجابه کما أنّ السّحاب کهف المطر» به خوبی روشن است. طبق این بیان نورانی همان طور که ابر، قرارگاه باران است، دعا نیز قرارگاه اجابت است. به بیان دیگر، اجابت در درون دعاست، همانطور که باران در نهاد ابر تعبیه شده است، بنابراین، چنانچه کسی با حسن ظن و خالصانه و عارفانه و به نحو عام دعا کند، خدا هم اجابت خواهد کرد.

...


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه