اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

آیا امام زمان (عج) وقت ظهور را می‌دانند؟

الله

آیا امام زمان (عج) وقت ظهور را می‌دانند؟

 

در زیارت وجود مبارک حضرت حجت(عج) می‌خوانیم: «السلام علیک یا حافظ اسرار رب‌ العالمین»؛ سلام بر تو ای نگاهبان اسرار پروردگار!
می‌توان نتیجه گرفت که ایشان از زمان خروج خود آگاهی دارند. چه بدون تردید «زمان ظهور» در شمار اسرار الهی است و آن حضرت نیز نگاهبان مجموعه این اسرار هستند. بدیهی است که نگهبان بودن فرع بر آگاه بودن است؛ بر همین علت می‌توان گفت که ایشان نسبت به تمامی اسرار الهی آگاهی دارند و از آن جمله بر زمان ظهور نیز اشراف دارند.


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
دعا و نیایش در روز عرفه چه فضیلتی دارد؟

روز عرفه روز دعا و نیایش است و اگر چه روزه آن روز مستحب است، لیکن اگر روزه گرفتن آن روز موجب ضعف شود، آن گونه که انسان نتواند دعاهای این روز را بخواند، خواندن دعا بر روزه گرفتن مقدم است. نقش نیایش در وصول به رحمت بیکران الهی، با بیان امام صادق(ع) که فرمود: «الدُّعاء کهف الإجابه کما أنّ السّحاب کهف المطر» به خوبی روشن است. طبق این بیان نورانی همان طور که ابر، قرارگاه باران است، دعا نیز قرارگاه اجابت است. به بیان دیگر، اجابت در درون دعاست، همانطور که باران در نهاد ابر تعبیه شده است، بنابراین، چنانچه کسی با حسن ظن و خالصانه و عارفانه و به نحو عام دعا کند، خدا هم اجابت خواهد کرد.

...


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
آشنایی با امام زمان (عج)

با عرض سلام خدمت حضرت ولی عصر (عج)، درود و سلام بر شما خوانندگان گرامی بدین وسیله شروع دومین دوره مسابقه مهدوی ترنم را اعلام می داریم.

 

شرکت کنندگان گرامی می توانند فایل مسابقه را از لینک زیر دانلود کنند:

(مخصوص دانشجویان مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب)

جهت ثبت نام به دفتر کانون مهدویت مراجعه فرمایید.

 

دانلود فایل مسابقه

 

[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
ارتباط بداء با ظهور حضرت مهدی(عج)/ آیا در امر حتمی هم بداء پیش می‌آید؟

ارتباط بداء با ظهور حضرت مهدی(عج)/ آیا در امر حتمی هم بداء پیش می‌آید؟با توجه به روایات و مانند آن و تأکید بر حتمی بودن نشانه‌های یاد شده، بداء در آن‌ها غیر قابل قبول خواهد بود؛ بنابراین بداء با هیچ‌یک از بحث‌های سه‌گانه مربوط به ظهور(اصل، زمان و نشانه‌ها) هیچ ‌گونه ارتباطی ندارد.

مابقی این مقاله در ادامه مطلب...


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
چگونه سرباز امام زمان(عج) شویم؟

چگونه سرباز امام زمان(عج) شویم؟

«رجعت» از عقاید عمومی و قدیمی است که در ملل مختلف جهان، میان همه اقوام و مذاهب شرق و غرب قبل از اسلام - چه در ادیان آسمانی و چه در ادیان دیگر- وجود داشته و کم و بیش هنوز وجود دارد، اگر چه در پاره‌ای از مذاهب، تأکید بیشتری روی آن شده است. در عصر ائمه(ع) خفقان و ظلم حاکمان وقت به حدی بود که آن بزرگواران، معارف دینی و عقاید اسلامی را در لابه‌لای ادعیه و زیارت‌نامه‌ها به شیعیان و پیروان خود انتقال می‌دادند.


ادامه مطلب
[ برچسب:, ] [ ] [ منتظران آقا ] [ ]
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه